Miért adják fel sokan idő előtt az angol tanulást?
Pedig nem is kellene magunkban keresni a hibát!
Tények:
A Központi Statisztikai Hivatal adataiból és az elmúlt 20 év tapasztalataiból tudjuk, hogy elsőre ötből négy próbálkozó abbahagyja az angol tanulást! Hogy a nyelvvizsgákon elsőre több, mint a fele próbálkozás bukással végződik!
Miért adják fel sokan idő előtt az angol tanulást?
Mert nincsen sikerélményük, nem haladnak, úgy érzik, hogy soha nem lesz vége és folyton elakadnak. De miért is akadnak el? Ennek egyik leggyakoribb oka, hogy már az alapoknál meg nem értések csúsznak be, amely a magyar nyelvtan aprónak tűnő hiányosságaival kapcsolatos.
Az angol nyelv mondat felépítése teljesen más, mint a magyar. Így ha a magyarral van egy kis bizonytalanságunk, akkor óhatatlanul így lesz az angollal is.
A közoktatásból hozzuk a rossz beidegződéseket?
Ráadásul az általános iskolában és a középiskolában elfelejtjük azt, hogy valójában nem jegyekért és osztályzatokért, hanem az alkalmazható tudásért kellene tanulnunk! Ennek megfelelően vizuálisan próbálunk visszaemlékezni a tanultakra – ez pedig nem más, mint a magolás!
Tetézzük még ezt a kapkodással, ami szintén a jegyekből fakad, ugyanis hamar rájövünk, hogy a 3-as, négyes is jó lesz, azaz a “majdnem jó” is megfelel! Így alakul ki az a rossz szokás, hogy továbbmegyünk a tanulmányunkban, pedig még nem értjük teljesen és nem gyakoroltunk eleget.
Kártyavár vagy erődítmény? Kapkodva gyorsan vagy alaposan lassabban?
És itt jön a lényeg: a nyelvtanulásban a majdnem jó azt jelenti, hogy kártyavárat építünk, amelyet az első szellő felborít!
Mi lesz az erődítmény a nyelvtanulásban? A mi 20 éves megfigyelésünk: az alaposabb, lassabbnak tűnő tanulás sokkal gyorsabb út! Sőt ez az igazán célravezető megoldás!
Nyelvtannal vagy anélkül?
Végül, de nem utolsó sorban a nyelvtan azért van, hogy ne kelljen felnőttként újra 16.000 órát gyakorolnunk a nyelvet csupán hallás utáni másolással megtanulni (mint az anyanyelvet 6 éves korunkig).
A nyelvtan a gyorsítósáv! Ez az, amit a felnőttkori intelligenciánkkal képesek vagyunk arra használni, hogy láthassuk a mondatszerkezetek és a nyelvek közötti különbséget, így sokkal hamarabb képesek leszünk a nyelv megtanulására.
Viszont a nyelvtan nem uralhatja el a nyelvtanulást, mert azt egy másik dolognak kell dominálnia: ez pedig a megértés utáni gyakorlás, a gyakorlás és a gyakorlás!
Házi feladattal vagy másképpen?
A csoportos nyelviskolában és a magántanárnál leadják az anyagot és otthon kell “kettesben” a tananyaggal gyakorolni és megtanulni azt. És ez a legtöbb embernek gondot okoz! Egyrészről este otthon tanulással bíbelődni, az nem a kedvencünk egyikünknek sem, másrészről pedig ha beleütközünk egy akadályba, nem lesz kéznél a tanár, akit megkérdezhetnénk.
Ezért fejlesztettük ki a Hollywood Nyelvtanulási Módszert, ahol a tanulóink élvezhetik az angol tanulást házi feladat nélkül. Mindezt úgy, hogy a nyelvtant pici adagokban, magyarul magyarázzuk el, és ha valamit nem értenél, akkor mindig kéznél van a tanár.
Ha van kedved, akkor próbáld ki most ingyen próbaórán!
Üdvözlettel:
Kristóf Kata alapító,
tananyag-fejlesztő,
BME nyelvvizsgáztató